ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΥΠΑΚΟΗ

...άλλη μια φιλοσοφική τεχνική ή η λύση σήμερα ?

Οι μάζες των ανθρώπων που υπακούουν τυφλά στην εξουσία και συμμορφώνονται πειθήνια στις εντολές της έχουν ουσιαστικά παραιτηθεί από την ελεύθερη άσκηση της κρίσης τους και έχουν προδώσει το ηθικό τους αίσθημα, έχουν χάσει την ικανότητά τους να διακρίνουν το δίκαιο από το άδικο, το καλό από το κακό.

Εάν το κράτος απαιτεί από τους πολίτες του να γίνουν φορείς της αδικίας προς το συνάνθρωπό τους, τότε η πολιτική ανυπακοή, η άρνηση της συμμόρφωσης, η παραβίαση του νόμου γίνεται επιτακτικό χρέος των ελεύθερων και δίκαιων ανθρώπων. Ο υπήκοος που αρνείται να συμπράξει με το άδικο κράτος γίνεται συνειδητός πολίτης. Και η στάση του αυτή, που βασίζεται στις αρχές της ελευθερίας και του δικαίου, είναι στην ουσία της επαναστατική, είναι δηλαδή μια στάση που, αν διαδοθεί, είναι ικανή να μεταβάλει σχέσεις και καταστάσεις.

Τί είναι η "πολιτική ανυπακοή"

Η πολιτική ανυπακοή είναι η άρνηση ενός ή περισσότερων ατόμων απέναντι στην τήρηση ορισμένων νόμων, απαιτήσεων και εντολών της κυβέρνησης, ή μιας δύναμης κατοχής, χωρίς να καταφεύγουν στη σωματική βία. Είναι πρωτοβάθμια τακτική της μη βίαιης αντίστασης. Στην πιο μη βίαιη έκφραση της (γνωστή στα σανσκριτικά ως ahimsa ή satyagraha) θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι συμπόνια, με τη μορφή του σεβασμού στη διαφωνία.
Η πολιτική ανυπακοή είναι ένας από πολλούς τρόπους που οι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να διαμαρτυρηθούν ή να εξεγερθούν κατά αθέμιτων νόμων.


Ποιός εφηύρε την "πολιτική ανυπακοή"


Για την "πολιτική ανυπακοή" πρωτομίλησε ο Αμερικανός συγγραφέας Χένρι Ντέιβιντ Θορό ,με το δοκίμιο του 1849 «Περί Πολιτικής Ανυπακοής», που αρχικά είχε τον τίτλο «Αντίσταση στην Αστική Κυβέρνηση».

«Πώς αισθάνεται ένας άνθρωπος απέναντι στην αμερικανική κυβέρνηση σήμερα; Απαντώ ότι του προξενεί μεγάλη δυσαρέσκεια ο οιοσδήποτε συσχετισμός μαζί της. Μου είναι αδύνατο, για παράδειγμα, να αναγνωρίσω το πολιτικό αυτό όργανο ως δική μου κυβέρνηση...». Πολλοί Αμερικανοί θα προσυπέγραφαν σήμερα αυτή τη φράση.
Ο Θορό οδηγήθηκε στη φυλακή, στο «μόνο κτίριο σε ένα κράτος σκλάβων, όπου μπορεί να κατοικήσει ένας ελεύθερος άνθρωπος διατηρώντας την αξιοπρέπειά του».

Ο Γκάντι επιχείρησε να συνδυάσει τη θεωρία και την πρακτική της πολιτικής ανυπακοής με μια φιλοσοφία που απέρριπτε την πολιτική βία.
1. Ένας πολιτικός αντιρρησίας (ή satyagrahi) δεν εκφράζει ποτέ την οργή του.
2. Μερικές φορές μπορεί να χρειαστεί να υποστεί την οργή του αντιπάλου.
3. Με τον τρόπο αυτό θα αποδεχθεί τις επιθέσεις από τον αντίπαλο, ποτέ όμως δεν θα προβεί σε αντίποινα. Αλλά δεν θα καταβληθεί, από το φόβο της τιμωρίας ή παρόμοιων απειλών, από οποιαδήποτε μεγέθους οργή.
4. Όταν κάποιο μέλος της αρχής προσπαθήσει να συλλάβει έναν πολιτικό αντιρρησία, αυτός θα υποβληθεί οικειοθελώς στη σύλληψη, και δεν θα αντισταθεί στην κατάσχεση ή την αφαίρεση της περιουσίας του, όταν αυτή επιδιώκεται να κατασχεθεί από τις αρχές.
5. Αν δε ένας πολιτικός αντιρρησίας έχει στην κατοχή του κάποια περιουσιακά στοιχεία ως διαχειριστής και φύλακας, θα αρνηθεί να τα παρατήσει, έστω και αν κατά την υπεράσπιση αυτή θα μπορούσε να χάσει τη ζωή του. Ποτέ, όμως, δεν θα προβεί σε αντίποινα.
6. Στα αντίποινα περιλαμβάνονται και οι βωμολοχίες και οι βρισιές.
7. Κατά συνέπεια, ένας πολιτικός αντιρρησίας δεν προσβάλει ποτέ τον αντίπαλό του, και δεν λαμβάνει μέρος στις πρόσφατα επινοημένες κραυγές οι οποίες είναι αντίθετες προς το πνεύμα της ahimsa.
8. Ένας πολιτικός αντιρρησίας δεν μπορεί να χαιρετά τη σημαία του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά δεν θα προσβάλει αυτή ή τους δημόσιους υπαλλήλους, Άγγλους ή Ινδούς.
9. Αν κατά τη διάρκεια του αγώνα κάποιος προσβάλει τέτοιον υπάλληλο ή επιτεθεί εναντίον αυτού, ένας πολιτικός αντιρρησίας υποχρεούται να προστατεύσει τον εν λόγω υπάλληλο ή υπαλλήλους από την προσβολή ή την επίθεση ακόμη και με κίνδυνο της ζωής του.

Την τακτική της πολιτικής ανυπακοής υιοθέτησε ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και το κίνημα ενάντια στις ρατσιστικές διακρίσεις που αναπτύχθηκε στις ΗΠΑ.

Ο μεγάλος φιλόσοφος του Δικαίου Τζον Ρολς πήγε την πολιτική ανυπακοή ένα βήμα παραπέρα. Εθεσε τους κανόνες της. Οταν κάποιοι πολίτες νιώθουν ότι ο νόμος προσβάλλει τα δικαιώματά τους, οφείλουν να τον παραβούν τηρώντας όμως τρεις προϋποθέσεις:
1) η παραβίαση του νόμου να μην εμπεριέχει βία
2) να γίνεται δημόσια
3) οι παραβάτες να πληρώνουν το τίμημα της παράβασης.
Το τελευταίο είναι κρίσιμο. Πρώτον, πιστοποιεί ότι οι παραβάτες δεν εξυπηρετούν ίδιον όφελος παραβαίνοντας το νόμο και δεύτερον μεγιστοποιείται το αποτέλεσμα της πολιτικής ανυπακοής. Είτε επικοινωνιακά είτε διά της νομολογίας που εκδίδει κάποιο δικαστήριο.


Μαρία Χριστάκη για την isonomia-gia-olous.blogspot.com

ορισμοί χρησιμοποιήθηκαν από http://el.wikipedia.org/wiki/
καθώς και http://www.eyploia.gr

9 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Θαλαμοφύλακα,
    Η πρότασή σου για μία γενικευμένη απεργία μεγάλης (πανελλήνιας) έκτασης, είναι πολύ σωστή, αλλά αν δεν προηγηθεί μία ευρεία κοινωνική συσπείρωση, (που θα έχει συμφωνήσει σε ένα κοινό στόχο), τότε ακόμη και αν πετύχει η απεργία (σε πλήθος κόσμου), θα μείνει χωρίς αποτέλεσμα, αφού θα της λείπει η (σωστή) στόχευση. Διότι, πρέπει να συμφωνήσουμε (όσοι πράγματι ενδιαφερόμεαστε για αποτελεσματική δράση) ότι δεν μπορεί να αποτελεί στόχο, το αίτημα διενέργειας μίας σειράς δημοψηφισμάτων, προς αυτούς που έχουν επιβάλλει αυτό που θέλλουμε να ανατρέψουμε με τα δημοψηφίσματα αυτά.
    Με άλλα λόγια, θέλω να επισημάνω ότι, το να βάζουμε στόχους εκτός τόπου και χρόνου, ακυρώνουμε την (πιθανή) επιτυχία του εγχειρήματος.
    Πέραν όλων αυτών, εγώ θα ανταποκριθώ στην πρότασή σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μεταφέρω το σχόλιο του αιθεροβάμονα στο Θαλαμοφυλακα.

    eleftheroi είπε...

    συγχαρητήρια για το εξαιρετικό θέμα! Να συμπληρώσω μόνο ότι η πολιτική ανυπακοή δεν είναι επινόηση ούτε του Θορώ ούτε του Κινγκ.

    Όποιος έχει διαβάσει Αντιγόνη του Σοφοκλή, γνωρίζει καλά ότι η ανυπακοή σε μια άδικη πολιτική ηγεσία, με καθαρότητα και θάρρος, χωρίς κουκούλες και με αδιαμαρτύρητη αποδοχή των συνεπειών (στην προκειμένη περίπτωση ο θάνατος) είναι μια αμιγώς ελληνική υπόθεση, βγαλμένη μέσα από το πετσί του λαού μας...

    Καλή συνέχεια στο εξαιρετικό σας έργο..

    "Αιθεροβάμονας"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχετικά με την δράσι της 11/9, συμφωνώ απολύτως... Όμως... Μιλάμε για μη βία εκ μέρους μας. Τι μέλλει γενέσθαι στην περίπτωσι κατά την οποία το κράτος χρησιμοποιήσει βία; Καθόμαστε και τρώμε γκλομπς και δακρυγόνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το κίνημα της πολιτικής ανυπακοής

    «Η μη-συνεργασία δεν στρέφεται ενάντια στους ανθρώπους, αλλά ενάντια στα μέτρα που αυτοί παίρνουν. Δεν στρέφεται ενάντια στους Κυβερνήτες, αλλά ενάντια στο σύστημα διοίκησης που αντιπροσωπεύουν. Οι ρίζες της μη-συνεργασίας δεν βασίζονται στο μίσος, αλλά στη δικαιοσύνη, αν όχι στην αγάπη.»

    ....Μαχάτμα Γκάντι....

    ................................................

    «Εμείς πρέπει να γίνουμε τα όπλα. Να θυμηθούμε τι
    σημαίνει πολιτική ανυπακοή. Υπάρχουν εκατομμύρια
    πράγματα που μπορούμε να κάνουμε: να πλήξουμε
    τους κυβερνητικούς μηχανισμούς, να μποϋκοτάρουμε
    προϊόντα, να αρνηθούμε να πληρώσουμε φόρους…»

    ΑΡΟΥΝΤΑΤΙ ΡΟΪ
    Η Ινδή συγγραφέας του «Θεού των μικρών Πραγμάτων» σε πρόσφατη συνέντευξη.

    .............................................

    "Καμία μορφή καταναγκασμού ή καταστολής και καμία μορφή αυταρχικού ελέγχου σε όποιο πεδίο της ύπαρξης μας, κανείς τέτοιος περιορισμός δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ως εγγενής ανάγκη του ανθρώπου".

    ........................................

    Αποσπάσματα από την ανάπτυξη του θέματος "Πολιτική Ανυπακοή" στο φόρουμ http://www.amra.gr/forum/index.php/topic,1719.0.html

    Ορφέας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι,
    αλλά κάποιοι είναι ποιό "ίσοι" από τους άλλους..!!
    Με ειρηνικό τρόπο να διώξουμε τους πιό "ίσους" παιδιά. Δεν θέλουμε την βία γιατί
    ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ! ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΠΟΙΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ;
    ---------------------------------

    Συγχαρητήρια στην πρωτοβουλία του "ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ" και, οίκοθεν νοείται, ότι την ακολουθούμε! Όμως, αυτή η πρωτοβουλία δείχνει (δείχνει!) να κινείται σε μία τροχιά ΦΟΒΟΥ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΟΣ! Αρκεί να σταθούμε σε μία φράση του παραπάνω κειμένου, συγκεκριμένα στη φράση "1) η παραβίαση του νόμου να μην εμπεριέχει βία" για να διαπιστώσουμε τη μεγάλη αντίφαση : Nαι μεν παραΒΙΑση αλλά μη ΒΙΑ!

    Λοιπόν, αγαπητοί Συνέλληνες, με τη μακρόχρονη ξενική κατοχή κάτω από την οποία ζούμε εμείς οι Έλληνες το πρώτο και μόνο που διαπιστώσαμε είναι η άσκηση κρατικής ΒΙΑΣ επάνω μας!

    Καθημερινά βιώνουμε τη ΒΙΑ ενός αστυνομικού και απάνθρωπου κράτους στο πετσί μας, βλέποντας την απειλητική σκοτεινή κάννη του στραμμένη πάνω μας είτε με τη μορφή των δακρυγόνων του,των ασφυξιογόνων του, των πυροβόλων του που μας πηγαίνουν δημοκρατικότατα "καρότσι"! Η εικόνα του κρανοφόρου με το αυτόματο και τις κρεμασμένες χειροβομβίδες στη ζώνη του είναι ο καθημερινός εφιάλτης μας και σ' αυτή την εικόνα είναι ουτοπία (έως και ύβρις) να λεχθεί ότι θα αντιδράσουμε ως βρέφη που απλώς κωλοκάθονται για να εξαναγκάσουν το γονιό να τα πάρει αγκαλιά! Οι πάνοπλοι ΒΙΑΣΤΕΣ μας που επιλέγουν τη μισθοφορική οδό για να ασκείται η εναντίον μας ΒΙΑ δεν είναι "γονιοί" μας για να μας πάρουν αγκαλιά αλλά εν δυνάμει δολοφόνοι μας για να μας ΚΑΤΑΣΤΕΙΛΟΥΝ στη διαμαρτυρία μας για μία αξιοπρεπή καθημερινότητα!! Και η καταστολή τους αποδεδειγμένα και αποδεδειγμένα σε πλείστες περιπτώσεις φτάνει μέχρι τη θανάτωσή μας!!!

    Συνεπώς, φίλτατοι, το απλό ¨"κωλοκάθισμά¨" μας δεν αρκεί όσο μπροστά μας υπάρχει μια σκοτεινή κάννη που φτύνει μολύβι. Απαιτούμε την απόσυρση της κάννης για να αρκεσθούμε στην απλή ανυπακοή! Όσο η κάννη μας σημαδεύειείμαστε υποχρεωμένοι να την αντιμετωπίσουμε και η αντιμετώπιση μιας απειλητικής κάννης μόνον με ΔΥΟ ΚΑΝΝΕΣ επιχειρείται!

    Δεν ανήκω σε καμία τάξη κουκουλοφόρων, ένας μεροκαματιάρης λογιστής είμαι που γεννήθηκα το 1958, αλλά όταν με σημαδεύει η κάννη ενός ληστή αντιδρώ ως Έλληνας και όχι σαν Αμερικάνος ή Ινδός. Και ξέρετε κάτι: όσο κι αν κάποιοι με θέλουν αμερικανάκι η ίδια η φύση μου με θέλει Έλληνα, γι αυτό, μαζί σας συμπατριώτες και μόνο γι αυτό θα νικήσουμε τη βία κι αυτό είναι το ζητούμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κύριοι θα σας πώ μια αλήθεια.Οσο και να φωνάζουμε,οσο και να ουρλιάζουμε δυστυχώς δεν γινεται τίποτα.Γιατι;Γιατι απλώς αγαπητε συντονιστή,φωνή βοώντος εν τη ερήμω...Μια ζωή έτσι είμαστε οι Ελληνες.Πότε μονιάσαμε και θα μονιάσουμε τώρα;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πάντα ενωθήκαμε όταν το απαίτησαν οι συνθήκες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "έλληνες πολίτες", "έλληνας", "ελληνική υπόθεση", "συμπατριώτες"? Σα να έχετε πολύ δρόμο μπροστά σας..., καλοί μου "πολίτες".

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΙΝ ΓΡΑΨΕΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΚΕΦΘΕΙΤΕ...

- τηρήστε τους κανόνες δεοντολογίας.
- κάντε εποικοδομητική κριτική, με επιχειρήματα.
- δικαιούστε να διαφωνείτε, δεν δικαιούστε να σβήνονται.

ΑΣ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ...

ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ. ΟΠΩΣ:

-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΘΛΙΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ.

-ΕΝΙΑΙΟ ΑΚΟΜΜΑΤΙΣΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ.

-ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΝΟΣ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ. ΠΟΥ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ.

-ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ.

-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΘΛΙΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ.

-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΙΣΧΡΗΣ ΚΟΡΟΙΔΙΑΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ.

Να αποφασίσουμε επιτέλους σα λαός πως θέλουμε να ζούμε μέσα στη χώρα μας. Να δείξουμε για μια φορά ακόμα στον κόσμο ότι η δημοκρατία είναι εφεύρεση ΕΛΛΗΝΙΚΗ !
ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ: ΕΝΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ.

Πριν μερικά χρόνια, ο πρώην - ευτυχώς - δήμαρχος της Θεσσαλονίκης Κοσμόπουλος είχε καλέσει τον κόσμο της Θεσσαλονίκης σε ειρηνικό συλλαλητήριο στο κέντρο της πόλης (για λάθος λόγους βέβαια) για να διαμαρτυρηθεί για την ονομασία των σκοπίων. Κατάφερε να κατεβάσει πάνω από 1.000.000 κόσμο (μιλήσανε και για δύο), και δεν θα ξεχάσω εκείνη την ημέρα, που είχαν παραλύσει οι συγκοινωνίες, είχαν κλείσει τα καταστήματα, και δεν μπορούσες να περάσεις ούτε με τα πόδια από το κέντρο της πόλης. Ο κόσμος που ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα, ήταν απλός κόσμος που κατέβηκε στο δρόμο για να διαμαρτυρηθεί γι αυτά που πιστεύει. κατέβηκε με τα παιδιά του, χωρίς να φωνάζει, χωρίς να χτυπάει, και χωρίς να πετάει πέτρες. Το αποτέλεσμα ήταν να παραλύσει για μια μέρα η οικονομία της πόλης. Σκεφθείτε να γίνει μια μέρα το ίδιο σε πανελλαδικό επίπεδο. Να κατεβαίνει κάθε μέρα ο κόσμος ειρηνικά στον δρόμο και να αρνείται να εργαστεί, ή να υπακούσει γενικότερα. Θα παραλύσει η οικονομία του κράτους. Σε πέντε το πολύ πολύ ημέρες, όλοι αυτοί που μας φοβερίζουν και μας απειλούν, θα γίνουν αρνάκια, και θα κάνουν ότι θέλουμε. Για να το πετύχουμε αυτό χρειάζεται μαζικότητα. Να κατέβουν π.χ. 2.000.000 Ελληνες στην Αθήνα, και 1.000.000 Ελληνες στην θεσσαλονίκη, και σε όλη την χώρα να είναι μαζεμένοι οι πολίτες έξω από το δημαρχείο. Το πρόβλημα για το πώς θα γίνουν όλα αυτά είναι ο συντονισμός. Στο V for Vendeta, το έναυσμα το έδωσε ο θάνατος του υπερήρωα. Στο συλλαλητήριο για την Μακεδονία, το έναυσμα το έδωσε ο δήμαρχος. Εδώ δεν περιμένουμε έναυσμα, αφού οι πολιτικοί μας, τα κανάλια που τους ανήκουν και οι παρατρεχάμενοι δεν πρόκειται να διαδώσουν ένα τέτοιο νέο, και έχουμε και έλλειψη από σούπερ ήρωες. Αρα πρέπει να το κανουμε μόνοι μας. Αρα πρέπει να δεχθούμε ένα συντονιστικό όργανο. Αυτό το όργανο όμως αποκλείεται να μην ανήκει κάπου, είτε σε κόμματα, είτε σε οργανώσεις, είτε οπουδήποτε αλλού. Το έναυσμα θα μπορούσε να είναι ένα απλό κάλεσμα. Αυτή εδώ η προκήρυξη.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΥΠΑΚΟΗ.

Η πολιτική ανυπακοή δεν είναι καινούρια. Δεν τη σκέφτηκα εγώ.

Όποιος έχει διαβάσει Αντιγόνη του Σοφοκλή, γνωρίζει καλά ότι η ανυπακοή σε μια άδικη πολιτική ηγεσία, με καθαρότητα και θάρρος, χωρίς κουκούλες και με αδιαμαρτύρητη αποδοχή των συνεπειών (στην προκειμένη περίπτωση ο θάνατος) είναι μια αμιγώς ελληνική υπόθεση.

Την Πολιτική ανυπακοή, τεκμηρίωσε πάντως ο συγγραφέας Χένρυ Ντέιβιντ Θορό στο δοκίμιο του "Περί Πολιτικής Ανυπακοής", και την εφαρμοσαν μεγάλοι άνδρες οπως ο Γκάντι, και άλλοι, που ούτε το όνομά τους δεν είμαι άξιος να προφέρω.

Περισσότερα εδώ.

Πως μπορεί να μας βοηθήσει σήμερα:

Το μυστικό είναι η μαζικότητα στο πλήθος. Αν αφήσουμε αυτά που μας χωρίζουν για λίγο, τις πολιτικες πεποιθήσεις μας, οι ομάδες, την κοινωνική τάξη, τα θρησκευτικά πιστεύω, όπως περίπου γίνεται όταν έχουμε παρελάσεις.

Οι πολίτες θα κατέβουν ήρεμα στο δρόμο, με τα παιδιά τους, την γιαγιά, ένα σακίδιο με πολλά τρόφιμα και για αλλους και νερό. Δε θα χρειαστεί να φερθούμε βίαια.

Θα αρνηθούμε απλώς να συνεχίσουμε να υπακούμε στην προδοτική κυβέρνηση και τους υπόλοιπους δυνάστες μας.

Ολόκληρο το σύστημα που εχουν φτιαξει οι νεοταξίτες στηρίζεται στο γεγονός ότι ΕΜΕΙΣ ξυπνάμε κάθε μέρα, και ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ να πάμε στη δουλειά, και να σχολάσουμε, και να παρουμε τα παιδιά, και να τα πάμε αγγλικά γαλλικά πιάνο κ.λ.π. Και με τη δικιά μας εργασία κινείται το σύστημα. Ολο αυτό είναι ενα παιχνίδι, πολύ καλοστημένο, που ξεκινάει από την παιδική μας ηλικία, διαμορφώνεται στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και φτάνει μέχρι σήμερα.

Το πιο δύσκολο είναι να παραδεχθούμε στον εαυτό μας οτι τόσα χρόνια ζήσαμε λάθος.

Οτι ζουσαμε σε μια πλάνη. Οτι ο κόσμος δεν είναι απαραίτητο να είναι έτσι όπως είναι σήμερα, ότι δε χρειάζεται να υπάρχει τόση μιζέρια στον κόσμο.

Κανένας στρατός και καμία αστυνομία δεν θα επιτεθεί σε ένα τόσο μεγάλο ειρηνικό πλήθος.


ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΚΟΜΜΑΤΑ, ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ σε όποιον ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, πέρα και πάνω απο κομματική ιδεολογία, θρησκεία, οικουμενικά πιστεύω.

Οποιον μπορεί να ΞΕΧΑΣΕΙ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΧΩΡΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΕΛΛΗΝΑ, ΚΑΙ ΝΑ ΘΥΜΗΘΕΙ ΤΑ ΚΟΙΝΑ, που είναι η Πατρίδα, η οικογένεια, η περιουσία. Η ΕΛΛΑΔΑ. Η γη αυτή που ποτίστηκε τόσες φορές με αίμα. Που μας κληρονόμησαν οι πρόγονοί μας αφήνοντας τα κοκκαλάκια τους σε τόσες και τόσες δυστυχίες. Η πολιτιστική μας κληρονομιά. Η φυσική ομορφιά. Ολα αυτά που χάνουν την αξία τους κάθε φορά που λέγονται από γλοιώδη στόματα.

2.Μιλάτε σε όλους τους φίλους σας και τους πιέζετε να κουνηθούν λίγο. Το μόνο πράγμα που χρειάζεται να γίνει είναι να σηκώσουν το κορμί τους και να το φέρουν στο κέντρο της πόλης, την συμφωνηθείσα μέρα και ώρα. Εκείνη την ημέρα και ώρα, θα πρέπει να συγκεντρωθούμε στα κέντρα των πόλεων και χωριών της Ελλάδας, έξω από δημαρχιακά μέγαρα, νομαρχίες, και να κατεβάσουμε 5.000.000 κόσμο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.


ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ!

Δείξτε τους το μνημόνιο που υπέγραψαν οι βουλευτές μας. Δείξτε τους το βίντεο με την Αννα Ψαρούδα Μπενάκη που πληροφορεί τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ότι η εθνική μας κυριαρχία θα περιοριστεί, και ότι τα δικαιώματα του πολίτη θα υποστούν μεταβολές. Τυπώστε σε χαρτί για όσους δεν έχουν internet αναρτήσεις οι οποίες να σχηματίζουν την εικόνα της προδοσίας. Κλείστε τους την τηλεόραση! Δείξτε τους blogs και forum στο internet. Δεν υπάρχει σούπερ ήρωας. Ο σούπερ ήρωας είσαι εσύ κι εγώ. Αν καταφέρουμε να ξυπνήσουμε αρκετούς, θα πετύχουμε σίγουρα κάτι. Και δεν χρειαζόμαστε αρχηγό. Οι Ελληνες δεν είναι αναίσθητοι. Παραπληροφορημένοι είναι.

Στην Πυθεία http://pytheia.blogspot.com υπαρχει συλλογή από αναρτήσεις τις οποίες αν δείξετε σε κάποιον με στοιχειώδη νοημοσύνη, θα καταλάβει. Στη συνεχεια μπορείτε να του δείξετε και αλλα blogs, με πιο φρέσκα νέα.


Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ

Ακόμα κι εγώ όταν βγαίνω έξω και βλέπω τον κόσμο να κυκλοφορεί "ως συνήθως", αναρωτιέμαι, και η πίστη μου κλονίζεται. παρ΄ όλα αυτά, όταν επιστρέφω στα ιστολόγια, αντιλαμβάνομαι από τα στοιχεία ότι δεν είμαι τρελός. Οτι πράγματι εξυφαίνεται ένα σχέδιο αποδιοργάνωσης του Ελληνικού Κράτους με σκοπό τον διαμελισμό του και η πώλησή του σε εταιρίες και κερδοσκόπους. Κάποιος που ακούει πρώτη φορά αυτές τις απόψεις, δυσπιστεί, αλλά η κρίση δίνει την ευκαιρία αυτό που πριν απορρίπταμε χωρίς σκέψη (παρ όλο που ήταν αληθές), σήμερα να το εξετάζουμε: Μας κυβερνάνε Προδότες! Πείτε λοιπόν σε όλους τους γνωστούς σας να "χαραμίσουν" μια μέρα από την ζωή τους για το καλό της Ελλάδας! Ετσι κι αλλιώς όλες οι μέρες τους "χαράμι" πάνε. Πείστε τους να κάνουν μια δοκιμή για να μετρήσουμε την δύναμή μας!


Ο ΦΟΒΟΣ

Εχω ρωτήσει πάρα πολύ κόσμο τι κακό μπορούμε να πάθουμε αν αρνηθούμε να πληρώσουμε, και κανένας δεν μου είπε έναν σοβαρό, πέρα από το ότι θα περάσουμε δύσκολα. Αν δεν το κάνουμε, θα περάσουμε ΑΠΕΙΡΩΣ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΑ. Πρέπει να το κάνουμε τώρα. Με τον τρόπο αυτόν. Με την διάδωση μιάς προκήρυξης. Χα Χα. Απλό; Μερικές φορές συμβαίνει οι λύσεις προβλημάτων που είναι προϊόντα μιας μακροχρόνιας επίπονης διαδικασίας να είναι εξαιρετικά απλές. (Ε=mc2)


Η ΚΑΧΥΠΟΨΙΑ

Είναι πράγματι θλιβερό το γεγονός ότι με τόσα σκάνδαλα που μας κατακλίζουν καθημερινά, έχουμε τυφλωθεί τόσο ώστε να μη μπορούμε να δούμε το αυθόρμητο και το αληθινό, ακόμα και όταν είναι τόσο καθαρό. Η να μην μπορούμε να αποδεχθούμε ότι δεν αποτελεί προϊόν μιας "αναγνωρισμένης" προσωπικότητας. Διότι από το κείμενο της προκήρυξης φαίνεται ότι δεν μπορεί να υπάρχει σκοπιμότητα.

Υπάρχουν πολλές φωνές που φωνάζουν για την άρνηση πληρωμής, οι περισσοτερες από επιστήμονες, οικονομολόγους κ.λ.π., και σα χώρα θα επρεπε να τους ακούσουμε και να αποφασίσουμε τι να κάνουμε.

Επίσης είμαι της άποψης ότι το αισχρό μνημόνιο που υπέγραψαν οι προδότες θα πρέπει να τεθεί σε δημοψήφισμα. Το ίδιο για την παραμονή μας στο ΔΝΤ.

Δεν ξέρω τι δημαγωγικά μπορεί να κρύβονται πίσω από αυτά.

Η ημερομηνία βολεύει γιατί θα έχουμε επιστρέψει από διακοπές (πρέπει να ληφθεί κι αυτό υπ' όψη), γιατί θεωρούμε ότι είναι καλύτερα η διαμαρτυρία να αρχίσει Σάββατο, (που θα έχει λίγο κόσμο) να συνεχιστεί την Κυριακή (όπου ελπίζουμε ότι θα είμαστε πολλοί) και να καταλήξει τη Δευτέρα να είναι αν είναι δυνατό ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ!

Κρατάω την ανωνυμία για να τονίσω ότι η Ελλάδα δεν χρειάζεται αρχηγο τώρα. Χρειάζεται ΕΜΑΣ! Δεν είμαστε πρόβατα. Θα σηκωθούμε, θα βγούμε στο δρόμο, και θα αρνηθούμε να παίξουμε το παιχνίδι τους!

Μετά θα βρούμε και αρχηγό. Τοτε όμως θα έχουμε νοιώσει τη δύναμή μας, και θα την ξέρει κι ο αρχηγός.

ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΘΑ ΒΡΟΥΝ ΛΕΦΤΑ, ΚΑΙ ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΘΑ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΔΝΤ ΚΑΙ ΟΙ GOLDMAN SACHS ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ Α4